فدایی سید علی

توضیحی ندارد!!

فدایی سید علی

توضیحی ندارد!!

بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت روز مجلس – سالروز شه

مجلس در رأس امور است - امام خمینی(ره(

مجلس در نظام جمهوری اسلامی مظهر اراده ی مردم مهمترین نهاد نقش آفرین مردم در سرنوشت خودشان هست. مجلس باید عصاره ی فضایل ملت باشد. ملتی که همواره در راه آرمان های انقلاب اسلامی جانفشانی کرده اند و در این راه سختی ها کشیده اند. ملتی که برای رسیدن به آرمان های امام خمینی از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند. و برای حفظ انقلاب اسلامی در رکاب مولا و مقتدایشان امام خامنه ای صلابت و استقامت خود شجاعانه ایستاده اند.

سال روز شهادت مدرس روز مجلس اعلام شده است. انتخاب این مناسبت هم معنادار است و هم پیام آور. چه اینکه مدرس الگوی بی بدیلی برای نمایندگان همه ی ادوار مجلس خواهد بود. مدرس تنها نماینده ای بود که در مقابل اولتیماتوم دولت روس ایستاد و به نمایندگان جرأت داد تا اولتیماتوم را رد کنند. مدرس نماینده ای بود که در اوج نفوذ انگلیس در ایران با صلابت تمام در برابر قرارداد استعماری 1919 انگلیس ایستاد تا جایی که سفیر انگلیس او را مهم ترین شخصیت مخالف قرار داد معرفی کرد. مدرس صاحب بصیرتی بود که آینده ی رضاخان را دقیق تحلیل و تصریح می کرد: سگ نگهبان اگر صبح گاهان پای بچه ی صاحبخانه را گاز بگیرد بهتر است سر شب او را بیرون کرد. این همان زمانی بود که بسیاری از نمایندگان مجلس تحت تأثیر سرکوب ناامنی های رضاخان شیفته ی وی شده بودند. مدرس شخصیتی بود که در طول دوره ی نمایندگیش نه از حقوق ویژه ای برخوردار شد، نه خشتی بر خشتی نهاد، نه کاخی برافراشت، نه مالی اندوخت، نه به کانونهای قدرت وصل شد و نه به کانونهای ثروت، او زاهدانه آمد و زاهدانه نیز رفت.

به همین جهت بود که امام خمینی به مردم توصیه کردند که «سعی کنید مثل مدرس را انتخاب کنید»

امام خمینی در لزوم نمایندگانی چون مدرس فرمودند: «اگر در هر شهری و استانی چند نفر مؤثر افکار مثل مرحوم مدرس شهید را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحیح پیش می رفت و قانون اساسی با متمم آن که مرحوم حاج شیخ فضل الله در راه آن شهید شد دستخوش افکار غربی و دستخوش تصرفاتی که در آن شد نمی گردید، و اسلام عزیز و مسلمانان مظلوم ایران آن رنج های طاقت فرسا را نمی کشیدند». امام خمینی علت عظمت مدرس را در خودساختگی وی می دانستند و فرمودند: «یک سید خشکیده ی لاغر لباس کرباسی.... من یک روز رفتم درس ایشان، مثل اینکه هیچ کاری ندارد، فقط طلبه ای است دارد درس می دهد. این طور قدرت روحی داشت در صورتی که آن وقت در کوران آن مسائل سیاسی بود... من مجلس آن وقت را هم دیده ام. کانّه مجلس منتظر بود که مدرس بیاید، با اینکه با او بد بودند، ولی مجلس کانّه احساس نقص می کرد وقتی مدرس نبود... این برای چه بود؟ برای اینکه یک آدمی بود که نه به مقام اعتنا می کرد و نه به دارایی و امثال ذالک، هیچ اعتنایی نمی کرد. نه مقامی او را جذبش می کرد».

اینک درآستانه ی انتخابات مجلس شایسته است از خدمات مجلس قدردانی و آسیب ها آن نیز کالبدشکافی شود.

مجلس دوره ی هشتم بارها در دفاع از انرژی هسته ای، در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و خباثت های انگلستان شجاعانه ایستاد و مواضع استکبار ستیزانه ی دولت را مورد حمایت قرارداد و این جای قدردانی دارد.

مجلس هشتم با تصویب لوایحی مانند هدفمند کردن یارانه ها دست دولت را در خدمت رسانی بازگذاشت و زمینه های خدمت رسانی را مهیا کرد.

با این حال مجلس هشتم با تصویب طرح هایی مانند وقف دانشگاه آزاد اسلامی، کاستن تعرفه ی واردات اتومبیل و تأنی در حذف تبصره ی 3 ماده ی 71 قانون خدمات کشوری(قانون دائمی شدن حقوق مدیران عالی نظام)، دل مؤمنان را رنجاند و جا دارد که مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

یکی ازآسیب های قانون گذاری مجلس هشتم تصویب انبوه قوانین غیرقابل اجرا بود. قانون و قانون گذاری با قوانین متقن، کارشناسی شده و قابل اجرا اعتبار پیدا می کند و به عبارتی باید بر کیفیت قوانین افزود نه بر کمیت آنها.

بی شک یکی از آسیب ها را باید در فرآیند قانون گذاری جستجو کرد که البته راه حل آن استفاده ی نهادینه از کارشناسان، دانشمندان، حقوق دانان و صاحبان تجربه در اجرای قوانین است

از انتظارات رهبری و مردم از مجلس هشتم زمینه سازی برای خدمت رسانی بیشتر قوه مجریه توسط قوه ی مقننه بود از جمله تدابیر مقام معظم رهبری در ابتدای مجلس هشتم این بود که دولت و مجلس برای خدمت رسانی بیشتر به مردم، حل مشکلات کشور و داشتن هماهنگی لازم در تصویب قوانین و اجرای آنها، و برای حل موارد اختلافی و اجرای آنها، همراهی لازم را با هم داشته باشند و برای حل موارد اختلافی فرمودند؛ هیأتی مشترک از مجلس و دولت مسائل اختلافی را بررسی و همگی بر تصمیمات نهایی گردن نهند. از مجلس هشتم انتظار می رود که در مدت باقی مانده تشکیل این هیأت را عملی کند تا این سنت حسنه بنام آن ثبت گردد.

از انتظارات دیگر رهبری دوری نمایندگان از کانون های قدرت و ثروت بود. برای پاسخ مثبت نمایندگان به این سفارش به حق رهبری لازم است تا به سرعت قانون نظارت بر نمایندگان اجرایی و هیأتی مرکب از نمایندگانی که در مدت سه سال گذشته امتحان خود را پس داده اند تشکیل تا طرحی قانونی را به مجلس پیشنهاد دهند که از حضور نمایندگان وابسته به قدرت و ثروت ممانعت به عمل آید.

در پایان از ملت فداکار و ولایی ایران می خواهیم که ضعفهای مجلس نه تنها نباید آنها را از حضور در انتخابات دلسرد کند، بلکه باید با احساس مسئولیت بیشتر برای مجلس ولایی، ساده زیست، استکبار ستیز، با استقامت در مقابل فشارها، مستقل، دلسوز، مدافع منافع مردم، انقلابی و حق گرا تلاش کنند و با جدیت تمام خود را برای حضور حداکثری آماده کنند.

بی شک حضور حداکثری مردم مشت محکمی بر دهان یاوه سرایان مستکبر و پاشیدن خاک ناامیدی به چشم دشمنان حسودی خواهد بود که همواره چشم به کاستن پشتوانه ی مردمی نظام دوخته اند.

منبع: جبهه پایداری انقلاب اسلامی

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 20:17 http://basirbash.blogsky.com

من حاضر به تبادل لینک باشما هستم خبرم کنید

سعید سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 11:04 http://basirbash.blogsky.com

آقا منم لینکیدم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد